KNB start publiekscampagne over het levenstestament: Wie van de drie? > klik hier

Geplaatst op 5 maart 2015

KNB start publiekscampagne over het levenstestament

Op 10 maart 2015 gaat de campagne ‘Wie van de drie?’ van start. In deze publiekscampagne van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) staat het levenstestament centraal. In een levenstestament kan iemand vastleggen wie zijn zaken behartigt als hij dat zelf door ziekte of ongeval niet meer kan. Het doel van de campagne is mensen tussen 45 en 75 jaar aan het denken zetten over hun eigen situatie of die van hun ouders: wie regelt straks de geldzaken?

Wie van de drie regelt straks uw geldzaken? Of wie van de drie neemt straks uw medische beslissingen? Deze vragen krijgen 40-plussers en senioren via de campagne voorgelegd. Vervolgens verschijnen drie mogelijke kandidaten, bijvoorbeeld ‘uw vriendin, uw hulp of uw schoonzoon’. Zo zet de campagne mensen tussen 45 en 75 jaar aan het denken, over hun eigen situatie of die van hun ouders. Met als doel dat ze tijdig actie ondernemen.

Volmacht of levenstestament
Via de campagne leren mensen de mogelijkheden van een volmacht of levenstestament kennen, om afspraken goed vast te leggen. Uiteraard wordt aangegeven dat de notaris hen in dit hele traject graag van dienst is. De campagne loopt via radio, magazines en online media en richt zich op mensen in de leeftijdsgroepen 40-plus en senioren. Ook lokaal komt er veel aandacht voor het onderwerp, bijvoorbeeld in huis-aan-huisbladen en lezingen die notarissen bij uiteenlopende bijeenkomsten verzorgen.

Financiële bescherming ouderen
De campagne sluit aan op het bestaande KNB-project ‘Financiële bescherming ouderen’. Dat project komt voort uit het actieplan ‘Ouderen in Veilige Handen’. De campagne gaat op 10 maart van start. Vanaf dat moment is ook de campagnewebsite wievandedrie.nl online.

Bron: Nieuwsbrief Rijksoverheid 5 maart 2015

Categorie: Nieuws

Vraag meer informatie aanStel ons uw vraag